søndag den 23. marts 2014

Tilbage ved Tryggen

Lørdag var det blevet tid til at komme en tur tilbage til Tryggevælde å, for at fiske efter rimterne. Jeg var noget usikker på om der stadig var rimter tilbage i den gode kondition, idet de høje temperaturer i marts måned, nok havde fået dem til at gå på leg tidligt.

Dagens største rimte
Da jeg kom ned til åen, kunne jeg tydeligt se en del rimter i det klare og lave vand. Som forventet havde fiskene tydeligt været på leg, idet de var rimeligt slanke og havde knubs efter legens strabadser.

Jeg hankede dog op i mine grejer og vandrede ud gennem engene, til en plads hvor der er lidt dybere vand og hvor jeg har erfaring for, at der stadig kan stå nogle sene "gydere" i en god kondition. Vel fremme på pladsen blev foderet gjort klart, da det er noget som kan få de ellers træge fisk, til at tænke på andet end bare lige at sikre artens fremtid.

Foråret pipler frem alle steder
De næste timer bød på et underholdende fiskeri, fiskene var ikke helt nemme, men med den rigtige teknik og fodring lykkedes det at få en stribe fisk på land. Som forventet havde langt de fleste overstået gydningen, men jeg fik dog tre rimter, som endnu ikke havde smidt "sækken". Eftermiddagens fiskeri bød på i alt 20 fisk, hvor den største, som var en hun i flot kondition, kunne trække vægten ned på 2.10 kilo.

Forårs rimte i fineste kondition

Ingen kommentarer:

Send en kommentar