søndag den 2. februar 2014

Øv dag på Øresund

Søndag var jeg med til Dansk Havfisker Forbunds pokalcup på Øresund. Jeg havde valgt at fiske fra"Arresø", som ville dyrke "drivfiskeriet" denne dag. Der var også mulighed for at komme ud og "bulefiske" med "Sværd "og "Jaws", men jeg havde valgt drivefiskeriet, idet jeg mente at der her var mulighed for et mere underholdende fiskeri. For at gøre en lang historie kort, så kan jeg med det samme berette, at det var så som så med underholdningen. Fiskeriet var ganske enkelt elendigt, idet det trods en ihærdig indsats fra alle ombord, kun lykkedes at lande en enkelt torsk om bord på Arresø i løbet af hele turen. Det var desværre ikke mig som var så heldig at fange den, det gjorde Niels G. Jørgensen selvfølgelig og den indebragte ham et gavekort på 3000,-. En ganske god kilopris for en torsk på 2,70 kilo...

Niels med dagens eneste fisk fra "Arresø"

Bulebådene gjorde det lidt bedre og især på "Sværd" blev der landet nogle fine fisk, der blev i alt landet 5 "målere" på denne båd.. Det var da også her at konkurrencens samlede vinder fiskede fra, nemlig Michael Lorenzen som fik to torsk på 11 og godt 16 kilo til indvejning. Hver deltager kunne indveje to torsk.

Der var godt med både på sundet i det gode vejr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar