fredag den 23. maj 2014

Aftensjov med stør

Her i ugen var jeg på en aftentur til Poppelsøen i Ballerup. Her kan man opleve et ganske underholdende fiskeri efter stør og det var da også dette, som var målet denne aften. Jeg ankom først til søen kl. 17.30, men det passede fint med at jeg kunne fiske på et 4-timers kort indtil kl. 21.30.

Efter at have gået lidt rundt om søen og snakket lidt, fandt jeg en fin plads i skyggen under træerne. Grejet blev hurtigt rigget til og et bundtakel agnet med sild blev lagt ud i søen.
Det varede ikke længe, så var der noget som "pillede" ved agnen, men fisken blev dog ikke kroget. Kort efter var der liv ved agnen igen og denne gang var den der. Efter en herlig fight, kom der en mindre diamantstør ind til håndlanding, en herlig start på aftenen.

Aftenens største fisk
De næste timer bød på et hektisk fiskeri, hvor jeg i alt fik 8 stør på land. Den største var en fin Belugastør på 7 kilo.

På pladsen ved siden sad Henrik Carl. Han medefiskede efter den store suder som bor i søen. Han fik dog ikke denne fisk på land denne aften, men en del skaller, en enkelt karusse og en fantastisk smuk fuldskællet spejlkarpe, fik han i stedet.

Henrik med den fantastisk smukke fuldskællede spejlkarpe
Det var en rigtig fornøjelig aften i Poppelsøen, med nogle fisk som fighter helt fantastisk. Et fiskeri som bestemt kan anbefales.

Aften stemning fra min fiskeplads

Ingen kommentarer:

Send en kommentar