søndag den 25. januar 2015

Smuttur til åen

Søndag eftermiddag var der lige tid til et par timers fiskeri inden det blev mørkt. Der skulle tages en hurtig beslutning, så jeg ringede til min fiskekammerat og hørte om han vidste hvad der foregik i lokalområdet. Dan stod netop i åen og havde fanget et par gode aborrer, så jeg var meget velkommen til at komme derned, han havde agn nok, så jeg skulle bare se at få fat i stangen og få benene på nakken. Dejligt med gode fiskekammerater.

Eftermiddagens største aborre
En halv time senere stod jeg ved bredden af St.Vejleå og var klar. Der havde ikke været mange fisk, men de havde til gengæld haft en god størrelse, så jeg gik optimistisk i gang med fiskeriet. Der gik ikke længe, så mærkede jeg det karakteristiske hug fra en aborre, som havde fået smag for skallen. Et forsigtigt modhug og eftermiddagens første fisk var en realitet. Det var en fin aborre på lige under kiloet, så det startede fint.

Aborrerne tog gerne de store skaller som vi havde til rådighed
Jeg nåede knapt 2 timers fiskeri inden mørket sænkede sig over åen og fik i alt 4 aborrer på land, de største vejede 1,20 og 1,23 kilo. En dejlig afslutning på weekenden i et fantastisk vejr.

En fantastisk solnedgang fuldender eftermiddagen

1 kommentar:

  1. Det nogle fantastiske flotte aborre fangster,og nogle smukke billeder også...

    SvarSlet