onsdag den 27. maj 2015

Aftensjov med stør

Sidste tirsdag havde vi en aftentur i Ishøj Sportsfiskerklub, hvor var en tur i Poppelsøen i Ballerup. Da turen talte med i den løbende P/T konkurrence som vi har i klubben, var det egentlig meningen at der skulle fiskes ørreder, men turen tog hurtigt en anden drejning!

Jeg ankom til søen lidt senere end de andre, men gik hurtigt op for at købe mit fiskekort. Her rendte jeg ind i Mogens som har søen og så skulle der lige snakkes og drikkes en kop kaffe. Ganske hyggeligt, men jeg måtte hellere komme i gang med fiskeriet. Jeg startede med at fiske efter ørreder, men efter et kvarter hvor der intet var sket, men hvor jeg flere gange havde set nogle fine stør i overfladen, besluttede jeg at lade ørreder være ørreder og riggede om til størene. Ulrik havde fået samme ide og kom hen til min plads og gjorde mig selskab.

Ulrik er ved at være klar til størfiskeriet
Vi kastede vores takler, som var agnede med halve sardiner, ud i søen og satte os så til at vente. Det varede ikke længe inden stangspidsen indikerede at der var noget som ”pillede” ved agnen og så blev der givet tilslag. Det resulterede dog ikke som forventet i fast fisk, men bare en lang næse. De næste hug bommede vi også, så vi begyndte at tale om hvad vi gjorde galt.
Bedst som vi sad og virkede rigtig kloge var der hug igen og denne gang sad den der. Jeg havde jo kun ørredgrejet med, så stangen kom godt nok på overarbejde nu. Efter en lang og særdeles spændende fight, kunne Ulrik løfte nettet under en flot Beluga stør. Vel oppe på afkrogningsmåtten blev den modhageløse krog hurtigt fjernet fra fiskens mund og der blev taget et par hurtige billeder, inden fisken igen blev sat ud i søen.

En af aftenens flotte Beluga stør
Den næste halvanden times tid inden at det blev mørkt, gav yderligere en stribe fine fisk på land. Det var faktisk et rigtig underholdende fiskeri og vi var helt enige om, at vi snart skulle til Poppelsøen igen på en hyggeaftentur efter stør. Det kunne da godt være at der nu var en som ville kalde os uværdige, men vi var også enige i, at dette kunne vi sagtens leve med, vi havde i alle tilfælde haft nogle herlige timer ved Poppelsøens bred J




Ingen kommentarer:

Send en kommentar