søndag den 3. april 2016

Super dag i "putten"

I lørdags havde Ishøj Sportsfiskerklub tur til St. Rosenbusk. Vi havde lejet hele søen, hvilket giver en dejlig stemning og så kan vi selv bestemme hvor mange vi vil være.

Der var 25 tilmeldt og da vi startede fiskeriet kl. 06.30, var der allerede mødt 17-18 personer op.
Det er også bare med at være der tidligt, idet der ofte er bedst gang i fiskeriet den første times tid.
Dette var også tilfældet denne dag. Jeg startede med gennemløberen og inden for den første time havde jeg 4 fisk på land, med den største på 4,40 kilo, så det var en helt fin start.
Der blev også fanget fisk andre steder rundt i søen, så der var fint gang i den til at starte med.

Power baiten har slået til igen
Som så ofte før, så blev fiskene mindre villige efter den første time. Nu skulle der kræses lidt mere for dem, så bombarda stangen blev taget frem og der blev sat en hvid jighale på forfanget. Dette gav dog kun et enkelt hug, som dog ikke blev siddende.
Så måtte ”Power Baiten” i aktion, den er som regel sikker, når fiskene bliver rigtig træge.
Den skal dog fiskes aktivt, men så er der heller ikke meget som slår dens effektivitet.
De næste timer blev brugt på både fiskeri og hyggesnak, men det gav dog yderligere to fine fisk på ”baiten”

Min samlede fangst på dagen
Inden indvejningen og fælles frokosten som bestod af grillede pølser, ville jeg lige fiske en bugt af med power baiten. Der blev kastet tæt til nogle buske og indspiningen blev startet meget langsomt. Baiten blev taget og der blev hurtigt givet frilline inden der blev givet modhug.
Jeg kunne straks mærke at der var tale om en større fisk og efter lidt dramatik, blev fisken trukket væk fra buskene og trak ud i søen. Nu kunne fisken fightes stille og roligt inden den til sidst kom i nettet.Det var en rigtig flot regnbue som vejede 6,14 kilo. 
En herlig afslutning på dagens fiskeri, som i alt gav mig 7 fine ørreder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar